Ми за здоровий спосіб життя.

Мета:
·  Сприяти формуванню в учнів активної мотивації дбайливого ставлення до власного здоровя;
·   Дати дітям поняття про шкідливі звичкита їх вплив на організм;
·   Виховувати адекватне ставлення до своєї особистості й уміння протистояти негативним явищам;
·  Виховувати прагнення дбайливо ставитися до свого здоровя, здоровя навколишніх;
· Формувати висловлювати свою думку щодо обговорюваної проблеми; розвивати вміння бути активним учасником обговорення.
Хід уроку:
Життя – це рух, здоровя та краса. Поки людина здорова й працездатна, вона рідко думає про можливі хвороби. Немає коли! Інтенсивність сьогоднішнього життя не дає можливості зупинятися! Якщо зупинишся – відстанеш! Одна людина 100 років тому сказала, що всі зусилля розсудливої людини повинні спрямовуватися  не до того, щоб лагодити й конопатити свій організм, як діряву модель, а до того, щоб улаштувати собі такий спосіб життя, за якого організм якнайменше виходив з ладу, а отже, якомога рідше мав потребу в лагодженні.
 Чи дотримуємося ми цієї поради? (учні думають та відповідають)
Багато хто намагається дотримуватися такої поради, однак купа шкідливих звичок і хвороб усе-таки не дає людству бути спокійним!
На кожному віковому етапі в людини є шкідливі звички. І дитячі звички плавно переходять у дорослі. Ми сьогодні з вами зібралися обговорити з вами цю проблему, кожен повинен пропустити через себе цю проблему й висловити свої думки.
Отже тема сьогоднішньої виховної години звучить так:  “Ми за здоровий спосіб життя”.
Які ж саме шкідливі звички  має людина нам розкажуть дівчатка.
(проект від дівчат)
Дякую дівчатка дуже змістовна та цікава розповідь.
Ми з вами дізналися про шкідливі звички, а тепер постає цікаве запитання : чому ж виникають ці шкідливі звички?
Чому людина починає вживати алкоголь, наркотики, та палити?
Про – це нам розкажуть  дівчатка вони досліджували цю тему.
А тепер давайте поцікавимось яке співвідношення ліцеїстів які мають шкідливі звички? (доповідь хлопців, вони у вигляді діаграм графіків,показують свої дослідження.)
А тепер   доповідь до чогож призводять шкідливі звички. (Доповідь ще однієї групи)
Ми з вами розглядаємо цікаву тему, тема яка цікавить кожного і стосується кожного. Ми вже говорили про те, що головні вади сучасного суспільства – наркоманія, тютюнопаління й алкоголізм. А зараз я хочу запитати у вас:
Чому ж шкідливі звички з такою швидкістю вражають людство?
 Що потрібно зробити щоб люди в майбутньому не мали таких шкідливих звичок? (Кожна команда обдумує 5 хвили та дає свою відповідь та пропозиції.)
Давайте послухаємо ваші пропозиції. Отже ми бачимо наскільки людство винне у своїх слабкостях. І, звичайно, не відчувши реальності сформованої картини на собі, ми до кінця не зрозуміємо. Отже, зараз я хочу запропонувати вашій команді обдумати  таке питання: щоб я зробив коли у мене товариш вживав би наркотики (пив, палив)? (учні по командам обдумують ці питання)
Я дуже рада що ви не байдужі до своїх близьких, але є такі люди які вважають що якщо їх друг вживає наркотики, чи палить, чи п’є то справа його друга і він має право вживати наркотики, чи пити вирішувати сам. Це говорить не про те, що ця людина байдужа а про те, що шкідливі звички заполонили наше життя і ми вже на це просто не звертаємо уваги. Але я хочу вам розповісти одну притчу:
При дорозі стояло сухе дерево. Уночі пройшов злодій і злякався. Він подумав, що стоїть, чекаючи на нього, поліцейський. Пройшов закоханий юнак, і серце його радісно забилося: він прийняв дерево за свою кохану. Дитина, налякана страшними казками, розгубилася: вона подумала, що це привид.
Але у всіх випадках дерево було тільки деревом. Ми бачимо світ таким,  яким ми його робимо самі. І якщо ми плануємо наше життя, то всі ці плани здійснені за здорового способу життя.
Ви самі плануєте своє життя, та від вас залежить яким воно буде. Звертайте увагу на воїх товаришів та не будбте байдужими до них. Звертайте увагу на людей які оточують вас. Так як не звернули увагу на цю шафу, яка стояла в класі.  Ми з вами звикли, що в класі стоять меблі і ніхто не звертає уваги як вони стоять і чи є тут зайві. Так і шкідливі звички. Ми на них не звертаємо увагу бо деякі з вас виросли серед цих звичок. І ніхто не замислюється які ж шкідливі ці звички і як вони впливають на життя.
У вас на партах лежить волосінь візьміть завяжіть її дуже кріпко, а потім ще завяжіть один вузлик, але цей вузлик хай буде трішечки слабішим. А тепер завяжіть 3 та 4 вузлики, але дуже слабкими. Погляньте на волосінь та скажіть яка вона стала довша чи коротша? От тепер давайте уявимо, що волосінь – це наше життя. На початку воно без вузликів, а тоді людина починає набувати шкідливі звички, які укорочують її життя. Як оці вузлики на волосіні. Вузлики на волосіні символізують шкідливі звички. Давайте тепер розв’яжемо вузлики і побачимо чи залишили вони відбиток на волосіні. Перший вузлик який не залашив відбитку це шкідлива звичка, яка не укорінилась у вашому житті. І ви від неї позбавились безболісно. Інший  вузлик котрий ви не змогли розв’язати – це та шкідлива звичка, яка укорінилась дуже сильно та значно скоротила ваше життя. Я вам бажаю щоб у вашому житті було якомога менше таких шкідливих звичок.  Щоб на вашому шляху не траплялись байдужі люди і щоб ви не були байдужими до чужого горя. На останок я хочу прочитати вам вірш:
Когда беда унизит человека,
В баранний рог согнув его судьбу,
И человек решит, что он калека,
Навеки не спсобный на борьбу,
Буди его, буди истошным криком ,
Предельно негодуя и любя:
 Ты – человек, ты был рожден великим.
 Не смей не быть похожим на себя!
Вдумайтеся в ці рядки, і згадуйте щоразу, що ви – майбутнє!
Дякую за увагу на все добре.



Немає коментарів:

Дописати коментар